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Hello, under this nickname hides Olivier Zitvogel.
On this site you will find some of my works, have a good trip ;-)

Bonjour, sous ce pseudonyme se cache Olivier Zitvogel.
Vous trouverez sur ce site quelques uns de mes travaux, bon voyage ;-)


.: Contact me :.

.: My professional website :.

View Olivier Zitvogel's profile on LinkedIn

A l'instar d'une bâtisse érigée au fil des mois, la vie humaine nécessite des fondations solides.
Cette page présente, sous la forme d'une pile temporelle, un échantillon mes réalisations. Celles-ci dépeignent ma tentative de construction personnelle à travers les technologies de l'information.


2006/09/29 FR La Goule - Elle vous dévore du regard TOP

Je viens d'ouvrir un blog : La Goule

I recently opened a blog : La Goule

Ce site va probablement se transformer en un page CV et projets.
This site may be rearranged as a CV and project page.

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2005/01/15 FR La connexion TOP

Une petite réalisation faite pour reconquérir un coeur perdu...

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2004/09/08 FR Broken TOP

Toute de blanc vêtue, voici une bitmap faite un soir de chaleur.

Qui sait ? Je vais peut-être m'en servir pour refaire le "design" de ce site.

A ce propos, le journal officiel propose "stylique" en français. C'est horrifiant, ils vont finir par tuer la langue française à force d'imposer des mots bidons. Pourquoi ne pas laisser les choses se faire naturellement ? J'vous l'demande Madame !

J'en profite pour faire une ANNONCE : je CHERCHE du TRAVAIL ! Et oui, fallait bien s'en douter. Fini le "tanguyisme" (à ajouter au journal officiel, tiens).

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2004/03/31 EN fMRI Mining Group Website TOP

This website is a framework for the fMRI Mining Group of the AFD research team from the LSIIT.
I did all the graphics. The php code was done in collaboration with a friend.

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2003/09/11 EN Sound Ambiances Drafts TOP
Here are several tiny sounds, they are the drafts of some experimentations in sound ambiances. (MP3 192kbps)
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2003/09/11 EN Acid Blast TOP

This is an acid music I never have the time to finish. Very classic. (MP3 Format)

Download

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2003/09/11 EN Hedj TOP
Systems are based on seeds which tend to grow in order to get more complex over the time.

This abstract painting was quickly done with Photoshop to illusrtate a broken seed wanting to grow but being blocked by the universe.

The persisting fight between complexity and low entropy.
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2003/03/02 EN Blue Antisymetrik Serie TOP
6 very little variations on the same theme, I cannot choose one so I put them all ;)

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2003/01/18 FR The Temple TOP
Voici une animation réalisée en images de synthèse.

J'ai passé beaucoup de temps dessus et j'espère qu'elle vous plaira (elle dure à peu près 4 minutes).

De plus, elle est SONORISEE et ne saurait être vue sans le SON.

Téléchargements :

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2002/12/05 FR Artificial Neural Network 1.0a (Java) TOP

Simulateur de réseau de neurones du type Perceptron Multi-Couches (MLP) avec possibilité de jointure entre des couches non contiguës. Ces types de réseaux agissent comme séparateurs non linéaires utilisables pour l'aide à la décision, la classification et le traitement d'images.

L'apprentissage se fait à l'aide de Backpropagation (GBP) dans sa version la plus simple (pas d'utilisation de bias ni momentum).

L'interface permet à l'utilisateur de créer ses propres réseaux à l'aide d'outils simples, d'effectuer l'apprentissage, puis de le tester. Ces deux dernières fonctionnalités se font avec des fichiers de données type CSV (Caractères séparés par des points virgules).

Téléchargez ANN

ANN a été développé en Java 1.4.1, ainsi les runtimes Java sont nécessaires au fonctionnement du programme : vous pouvez les télécharger ICI (éventuellement ici).

L'exécution se fait en double-cliquant sur ann.jar ou en tapant java -jar ann.jar

Vous pouvez télécharger l'exemple du xor qui a coûté la vie de Rosenblatt (Le Perceptron classique ne disposait pas de couches cachées et était incapable de résoudre des problèmes non linéairement séparables) :

  • xor.ann : le réseau de neurones
  • xor.csv : le fichier d'apprentissage (vous pouvez aussi l'utiliser pour tester le réseau une fois l'apprentissage effectué)

Ce projet à été réalisé dans le cadre d'un cours d'intelligence artificielle. Ainsi, l'utilisateur devra être indulgent car le temps imparti était restreint. Beaucoup d'améliorations seraient à faire, néanmoins, le programme est parfaitement fonctionnel et vous permettra de vous initier aux réseaux de neurones et plus si affinités.

Je prévois de faire une documentation (mais quand ?) dans le but de permettre à des programmeurs de réutiliser les réseaux dans leur code java. En effet, l'ensemble des fonctionnalités du réseau sont indépendantes de l'interface.

Pour ceux qui désirent intégrer un réseau sauvegardé avec ANN (*.ann) dans leur code, voici un rapide howto :

  • plaçez ann.jar dans le CLASSPATH et chargez un réseau en appelant neuralnet.NeuralNetwork.load(String nomFichier), vous récupérez un objet de type NeuralNetwork.
  • cet objet dispose d'une méthode test(double[] entrees), spécifiez un tableau de double contenant les valeurs en entrée que vous souhaitez tester, elle vous renverra un objet de type Example
  • vous pouvez appeler la méthode getOutputs() de la classe Example, elle vous renvoie un double[] contenant les valeurs des neurones en sortie

Un grand merci à Alexandre Ksikes (!) qui m'a gracieusement prêté son code.

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2002/05/27 EN JKururin 0.1a (Java) TOP

Here is a tiny game I did as a 50 hours projet for my faculty. The game is inspired from the Nintendo GameBoy Advance's "Kuru Kuru Kururin". The principle is easy : a pad is rotating, move it to the end of the level in a given time without colliding to much with sprites, walls, etc...
I did everything alone, from coding to graphics and music.

The program was tested under Windows environments with the Java Runtime Environment(JRE) 1.3.1_03
So, you need a Java Runtime Environment(JRE) 1.3.1 or later installed, then, simply download binaries, unzip and double-click on jkururin.jar (Windows) or type java -jar jkururin.jar on console/term.

The game was not tested under Linux/Unix/Mac environments, please send feedbacks.

See README.TXT for more details.

Download Options :

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2002/05/13 EN Binary Wallpaper TOP
As requested, here is the famous binary wallpaper I have currently setted up on my desktop:

Nothing really special since I generated bits randomly and applied simple filters from a well known program...


Note: The 1600x1200 wallpaper is zipped, click on the image to download it.

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2002/04/03 EN Diina in Tir (Anarchy Online) TOP

Here is the first photo album of Diina's Adventure in Rubi-Ka's Reality.

Anarchy Online is a Massive Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG) as Ultima Online was.
The difference is that everything is in 3D and that there are much more things that you can do.

Better than Everquest, sometimes better than real life, a full new world : one of the first real immersion into the Virtual Reality.

Click on the image to view my gallery and/or go check their website at http://www.anarchy-online.com/

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2002/03/16 EN 3D Composition TOP

A simple and very short cut of some 3D abstract - and less abstract - scenes I have done years ago...

The AVI clip was compressed using the 4.11 DivX drivers for video and MP3 for audio.
Click here to download the drivers. To view the video, click on the image bellow.


length: ~40s, size: ~7Mb

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2002/03/12 EN Neurotronik - old website prototype TOP

Here is a prototype of a website, do not think that you will find much contents, it was just the design I wanted to put before the current one.

The most interesting issues here, are an interesting menu applet and the use of transparency with gifs : tricky ! :))


Click on the image above to open the website

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2002/02/10 EN Tetris Applet (Java) TOP

The smallest and ugliest Tetris clone in the World !

Coded in one afternoon, using only logical operations and permutations on bits : the purpose was to have a very small code.

Intstructions :
Click the applet then use arrows to move pieces and space bar to rotate.
Note that the game never ends and is really unpolite when you loose !

Can't wait anymore ? Click HERE to PLAY !

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2001/12/17 EN Logos TOP

Added the logo section.

This section will be filled by all the logos I have done for me/friends/job plus new ones depending on commands.

Click on the picture on the EdenBot™ logo to open the gallery.

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2001/12/17 EN Image Browser Applet (Java) TOP

This applet is designed to browse some of the computer generated images I created. The applet is still under developement. However, I am not really sure that I will found the time to finish it, who knows...

Click on this screenshot to view it :

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2001/06/13 EN Temple Chaos TOP

Done with a well known 3D Modeler/Renderer.

This are the first steps of en entire Gothic Tempel. When I will have enough time to add new architecture, I will do so. Currently it is not really complex because It was my first project with that modeler and I was also mainly learning on working with textures, light and motion, wich are surely not perfect, say ugly.

DivX encoded AVIs : [1] [2] [3]
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2000/03/30 EN AWE 1.0a - Abstract World Engine (Java) TOP


This is the big end-year IUT project I have done with 2 other friends. Basically it is a Laboratory to create Multi-Agent Systems.

Everything is done in Java, massively using reflexion mecanism, allowing developers to add, say 'easily', new features (called possibilities) to the system. That's where the 'abstract' word comes from.

But time passes... Now I would say that the program needs some impovements to be really developer-friendly.So, if you have time enough, read the documentation (french PDF) included into the package. It contains the description of the engine and the entire analysis that is behind.

[View Screenshot]  [Download Package]

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1999/11/13 EN Head Viewer 1.0 (Java) TOP

This program is a resonance camera shoot viewer, this means that the it rebuilds a head separated into slices and calculates light according to a source defined arbitrary.

I did this work for the University Institute of Technology - Computer Sciences Department from Strasbourg last year with a friend as our end-year project.

You need the file called 2dseq (2dseq.zip) which contains slices in raw format to be put in the same directory as the java class files.


See headviewer.txt in the ZIP file for more information, help, etc...

Click on the image to download the viewer.
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1999/05/13 EN Particle Simulator 0.9a (ASM i386) TOP

This is a Particle System Simulator, where you can move the source with the mouse !! You can also change wind, gravity and colors with the keyboard... (Note : there are some clipping bugs)

I did this work for the University Institute of Technology - Computer Sciences Department from Strasbourg in 1999 with a friend as our first Assembler Project, mark : 18/20 :))

Click on this screenshot to download the binaries :

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1999/04/01 EN Browser 1.5 (Visual Basic 5) TOP


Browse your disk and just click on a file, to view, edit it.. File Type supported : BMP, GIF, JPG, TXT, RTF, MDB...

I did this work for the University Institute of Technology - Computer Sciences Department from Strasbourg.

You may need some Visual Basic Controls, see browser.txt in the ZIP file for more information, help, etc...

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